انتظار فرج افضل العمال

انتظار فرج افضل العمال

انتظار فرج افضل العمال

انتظار فرج را افضل اعمال دانسته اند ؛ معلوم می شود انتظار ، یک عمل است ، بی عملی نیست.نباید اشتباه کرد ، خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است ، یک آماده سازی است ، یک تقویت انگیزه در دل و درون است ، یک نشاط و تحرک و پویایی است همه زمینه ها. این ، در واقع تفسیر این آیات کریمه قرآنی است که (( و خواستیم بر کسانی که در زمین به ضعف و زبونی کشیده شده اند ، منت نهیم و آنها را پیشوایان { مردم } گردانیم و ایشان را وارثان { زمین } کنیم )) آیه ۵- سوره مبارکه قصص.ـ یعنی هیچ وقت ملت ها و امت ها نباید از گشایش مایوس شوند.

آن روزی که ملت ایران قیام کرد ، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است‌،‌ از آن قیام ،‌ آن نتیجه بزرگ را گرفته است و امروز هم به آینده امیدوار است و با امید و با نشاط حرکت می کند. این نور امید است که جوان ها را به انگیزه و حرکت در جامعه زنده می کند.  این نتیجه انتظار فرج است.

بنابراین ، هم باید منتظر فرج نهایی بود ،‌ هم باید منتظر فرج در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی بود. اجازه ندهید یاس در دل شما حاکم بشود ، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج ، محقق خواهد شد ؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان ،‌ انتظار واقعی باشد ، عمل باشد ، تلاش باشد ،‌ انگیزه باشد ، حرکت باشد. ۲۹/۰۶/۱۳۸۴

امروز انتظار فرج داریم. یعنی منتظریم که دست عدالت گستری بیاید و این غلبه ظلم و جور را ،‌ که همه بشریت را تقریبا مقهور کرده است ، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسان ها بوزاند ، تا انسان ها احساس عدالت کنند. این نیاز همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است ؛ انسانی که سر در پیله  خود نکرده باشد ، به زندگی خود دل خوش نکرده باشد. انسانی که به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان نگاه می کند ، به طور طبیعی حالت انتظار دارد. این معنای انتظار است. انتظار یعنی قانع نشدن ،‌ قبول نکردن وضع موجود زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب ؛ که مسلم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا ،‌ حضرت حجه بن الحسن ،‌ مهدی صاحب زمان (َع) تحقق پیدا خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : یک شنبه 25 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: